streda 22. februára 2017

Denník divadelnej dobrovoľníčky: 1. časť



Už dnes odštartoval festival nového divadla Malá inventura. Pre mňa ako dobrovoľníčku to znamenalo vstať o ôsmej ráno a nájsť festivalové centrum, ktoré sa nachádza v Studiu ALTA. Prestupy električkou som zvládla bez nejakých väčších komplikácií (ak nerátam pána, ktorému som prisadla kabát). Vďaka šípkam na budovách som Studio ALTA našla tiež bez problémov, hoci som pochybovala, či kráčam správne, keďže som míňala komplex garáží a tlačiarní. Festivalové plagáty ma však na každom kroku utvrdzovali v tom, že moja cesta sa pomaly, ale isto blíži k cieľovej stanici. 

Po odhrnutí závesu som pred sebou uvidela veľké hnedé dvere s nápisom Studio ALTA. Nesmelo som ich otvorila a ocitla sa vo veľkej priestrannej hale s jedným poschodím. Prvé, čo som si všimla, bol barový pult s množstvom stolov a stoličiek. Na konci miestnosti sa nachádzal veľký plagát festivalu so žltým kurčaťom, ďalej dlhý stôl, notebooky a hromada papierov. Po zoznámení s festivalovým štábom som sa špecifickým spôsobom zvítala aj s mačkou ležiacou na stole. Tá bola nad vecou a do festivalových príprav sa zapájala prechádzaním po hale a sledovaním nových ľudí.

Tešila som sa z toho, že hneď po príchode ma festivalový tím zapojil do diania. Pomáhala som pri akreditácii dnešných hostí - divadelných kritikov, dramaturgov, riaditeľov divadiel a pod. Podľa názvu napísaných na obálke som vypisovala údaje na kartičky s menovkami Malej inventury - meno, organizáciu a krajinu. Vyplnené kartičky som vkladala do fólií a zavesila ich na červené šnúrky. Následne som ich vkladala do obálok s konkrétnymi menami a všetko som zoradila podľa abecedy. Jednu menovku som si vyrobila aj pre seba, aby bolo jasné, kam moje srdce patrí! :)

Potom ma Petr, ktorý má na starosti komunikáciu s médiami, poslal do divadla Jatka78, kde sa dnes večer uskutoční otváracia inscenácia Black Black Woods. Mojou úlohou bolo zaniesť veľké citylighty spolu s festivalovými letáčikmi kvôli propagácii podujatia. Cesta električkou do Pražskej tržnice (kde sú priestory divadla), bola pre mňa dobrodružstvom, keďže som mala na chrbte ruksak, na pravom pleci zavesenú festivalovú tašku s propagačnými materiálmi, a v rukách dva citylighty, ktoré boli pomaly väčšie ako ja. Musela som obísť celú tržnicu, aby som divadlo Jatka78 našla. Napokon sa mi to však podarilo, hoci celá tržnica na mňa pôsobila hrôzostrašne. Neviem, či to bolo poveternostným počasím, mrholením a niekoľkými bezdomovcami...Podstatné však bolo to, že som splnila úlohu a mohla som ísť potom do školy.

Prvé zoznámenie s Malou inventurou teda dopadlo na jednotku. Samozrejme, dnešným dňom to všetko len začína. Festival potrvá do 1. marca 2017, takže sa na tomto blogu môžete tešiť na pravú festivalovú atmosféru zachytenú nielen prostredníctvom fotiek, ale aj písmeniek. :) A keď už je reč o fotkách...


súčasťou Studia ALTA je aj divadlo 
Studio ALTA je už takmer na dosah!







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára